niedziela, 4 lipca 2010

Haftowane monogramy..

Hafty- odkąd sięgnę pamięcią zawsze mi towarzyszyły, ponieważ moja Mama opanowała do perfekcji tę (można tak chyba powiedzieć) sztukę. W domu zawsze były ręcznie haftowane obrusy, serwety, do szkolnych fartuszków nosiłam (tak,tak) haftowane bielutkie kołnierzyki. Nawet kuchenne fartuchy były ozdabiane delikatnymi wzorami, że nie wspomnę już o pościeli. Przyznam, że wcześniej jakoś mało doceniałam te Mamine wytwory, teraz jednak pieczołowicie je zbieram i od niedawna sama próbuję również coś tworzyć..

Widziałam na waszych bloga niezwykle piękne, haftowane monogramy. Jestem nimi zachwycona!
I mam tutaj do was miłe koleżanki ogromna prośbę! Czy któraś z was dysponuje może wzorami liter, (szukam też motywów kłosów, zbóż)? Będę wdzięczna za wszelką pomoc.
 
Te piękne hafty znalazłam kiedyś w internecie, niestety nie wiem z jakich stron pochodziły.
 



Pozdrawiam najserdeczniej!

7 komentarzy:

  1. Piękne wzory wynalazłaś. Napisz do mnie na meila edytaeb@interia.pl, to może coś dla Ciebie będę miała. Mam gdzieś wzory kłosów i chyba wzory monogramów do ręcznego haftowania. Pozdrowienia

    OdpowiedzUsuń
  2. Piekne monogramy, myslalam na poczatku ze podusie sa Twoja wlasnoscia.
    Ale to wyzsza szkola jazdy, z tym haftem.
    Ja haftuje krzyzykami, oststnio tez haft stebnowkowy.
    Goraco pozdrawiam, buzka.
    ps.jesli podobaja sie jakies literki ktore wyhaftowalam to tez napisz

    OdpowiedzUsuń
  3. Dziękuję ślicznie, odezwę się koniecznie.Faktycznie zdjęcia które zamieściłam wyżej, mają już nieco bardziej, skomplikowane wzory, możliwe do wykonania dla wprawionych mocniej w temat rączek(to dla mojej Mamy:), ja spróbuje na początek prostszych rzeczy.Pozdrawiam cieplutko!

    OdpowiedzUsuń
  4. te zdjęcia któe wkleiłaś pochodzą z decorii, uzytkownik : mimoza. Ja też poszukuje wzorów! jeszcze tu zajrzę.

    OdpowiedzUsuń
  5. zdjęcia pochodzą z książki "Monogramy" Niestety nie pamiętam tytułu i autora. Dość duża, nie za gruba, w jasnej kolorystyce
    Pozdrawiam wszystkich haftujących :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Piękne podusie. Jakieś monogramy są tutaj:
    http://www.needlenthread.com/2008/06/monograms-for-hand-embroidery-index.html

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję serdecznie za Twój komentarz :).