czwartek, 11 sierpnia 2011

Po powrocie.. jarmark cz. 1

Tegoroczne wakacje spędzam na walizkach.. Od czerwca wracam na chwilę do domu, zmieniam zawartość walizki i dalej w drogę.. Ostatnio pomieszały mi się nawet  miasta: w Gdańsku szukałam Galerii Dominikańskiej.. :).

Tymczasem wróciłam z mojego wymarzonego urlopu i  to już chyba koniec dłuższych wyjazdów (mam potrzebę pobyć teraz w domu, tylko dlaczego za oknem jest jesień skoro dopiero połowa sierpnia !?). Zgrywam właśnie i segreguję dziesiątki  zdjęć, których napstrykałam jak zwykle za wiele.. 

Tymczasem kilka ujęć Jarmarku Dominikańskiego, który odwiedziłam wracając z lotniska do domu.



Rękodzieło..


Trochę filcowych kwiatków, inspiracja na jesienne wieczory..




Takich wzorów bezskutecznie poszukuję..


A tutaj przymiarka do babskich zakupów..:)


Dziekuję bardzo serdecznie za wyróżnienie, które dostałam od Aleja57 !Dla mnie inspiracją są wszystkie blogi , które mam w bocznym pasku i które z przyjemnością ogromną odwiedzam:). 



W następnym poście starocie, bo tak naprawdę ze względu na nie, wybrałam się na jarmark w tym roku.
Dziewczyny pozdrawiam Was bardzo ciepło! U mnie dziś szaro, zimno i mokro.. czy to już koniec lata?

P.S. Mam do Was wielką prośbę. Zdjęcia które zamieściłam wyżej (i w poprzednich postach) w rzeczywistości są bardziej nasycone kolorem i ostrością. Nie wiem dlaczego, tu na blogu mają taką kiepską jakość. Please :) podpowiedzcie mi co zrobić, bo słabą mam wiedzę w tym zakresie. Będę wdzięczna za pomoc!

12 komentarzy:

  1. Najprościej i najszybciej - bo nie wiem jakiego programu używasz? - w programie Xnview > obraz> mapa kolorów> automatyczne poziomy lub kontrast :0 wtedy znikają wszelkie przebarwienia i ta "spłowiałość"

    OdpowiedzUsuń
  2. Dziękuje Ci zetk@ będę kombinowała, bo cierpię bardzo patrząc na te wypłowiałe fotki :).

    OdpowiedzUsuń
  3. To darmowy program do przeglądania zdjęć i można go ściągnąć z netu, prosty w obsłudze i ma wiele prostych ale sprytnych funkcji

    OdpowiedzUsuń
  4. Mika, czy takich wzorów może szukasz ??

    http://chomikuj.pl/lena4362/nauka+haftu+richelie+i+wzory/wzory+haftu+richelie

    http://chomikuj.pl/aga_greg33/dla+pa*c5*84/wzory+-+richelieu

    Jeśli nie takich, to jak masz ochotę daj znać mi na maila co dokładnie, a ja poproszę moją mamę żeby coś poszukała u siebie, bo ona ma masę różnych wzorów.

    :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Wakacje godne pozazdroszczenia! Jak za dawnych czasów - lato na walizkach:)Blogger automatycznie zmniejsza zdjęcia do wymiarów obrazu wpisu, a te Twoje fotki są pewnie bardzo duże bo jak się na nie klika to otwierają się piękne i na całą stronę:) Może zmniejsz troszkę ich rozmiary przed wstawieniem - może poprawi to trochę jakość chociaż wcale nie jest taka zła:) Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
  6. Też mi się wydaję,że problem to, że zdjęcia są za duże.
    Jarmark ma swój wyjątkowy klimat:) ja lubię bardzo:))

    pozdrawiam~!

    OdpowiedzUsuń
  7. Zetk@ raz jeszcze dziękuje i zabieram się do roboty:).
    Darias,wielkie dzięki, jakby cos to się jeszcze odezwę, wzorów nigdy dość:).
    Sentimental Living,ja lubie podrozować..
    Co do zdjęć to też sądziłam, że z wielkością coś trzeba zrobić..
    Olu, ja tylko żaluję, że w tym roku tak w biegu.

    OdpowiedzUsuń
  8. Miko..zdjęć nigdy za dużo...piękne wspomnienia....to warto kolekcjonować...a zdjęcia bardzo dobrze odświeżają pamięć-pozdrawiam i życzę słonka:)))

    OdpowiedzUsuń
  9. Jarmarki wszelkie uwielbiam, więc zazdroszczę :) A kontrast i nasycenie zdjęć zawsze można zmienić Photoshopem :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Ależ zrobiło mi się miło - znajome miejsca (ul. Mariacka i nie tylko ;)) i nawet znajome stoiska, które odwiedziłam na tegorocznym Jarmarku. Od 4 lat mnie tam nie było i w tym roku byłam zachwycona, chociaż ceny powalały, zdecydowanie wolę wypróbować swoich sił zimą. Trafiłam tu do Ciebie z bloga zapachwspomnien, który regularnie czytam i też jestem pod wrażeniem.
    A do Stavanger od kilku lat nie mogę dotrzeć, był mój mąż, mamy przyjaciela - Norwega, który nas stale zaprasza ... może w przyszłym roku ...?
    Pozdrawiam ciepło.
    MARINA (rodowita Gdańszczanka - teraz w Wielkopolsce)
    P.S. W moim rodzinnym domu była książka o hafcie kaszubskim - dokładnie te wzory ze stoiska. Też je uwielbiam. Polecam też porcelanę z Lubiany z tymi wzorami, w moim domu, na pewno się coś znajdzie :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Witaj Miko :)
    O tym żeby odwiedzić Jarmark dominikański to marzę już dawno...niestety nigdy się jeszcze nie nadarzyła okazja. Rękodzieło o które pytasz najczęściej sprzedawane jest właśnie na takich jarmarkach...no i można je jeszcze dostać chodząc po rożnych blogach i w cepelii. Jeśli marzysz o takich serwetkach to przeszukaj blogi może gdzieś znajdziesz :)Zdjęcia moga być wyblakłe bo prawdopodobnie po wgraniu na bloga są poddawane delikatnej kompresji, możesz zmienić ustawienia w aparacie na bardziej żywe barwy :)
    moc serdeczności :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Dziękuje dziewczyny:). Nad zdjęciami pracuję, mam nadzieję, że efekty wkrótce.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję serdecznie za Twój komentarz :).