poniedziałek, 30 grudnia 2013

Ruchoma szopka..

Ostatnie dni starego roku upływają błogo i leniwie. Bardzo mnie cieszy fakt, że nie mam absolutnie żadnych pilnych potrzeb załatwiania czegokolwiek w sklepach, urzędach, bankach etc. Dla mnie wszyscy mogą już dzisiaj mieć wolne (mam na myśli przede wszystkim branże usługowe) i spokojnie cieszyć się ostatnimi dniami tego roku.
Zdaję sobie sprawę, że nie jest tak u wszystkich i z żalem patrzyłam na Pana z pobliskiego warzywniaka, który otworzył swój sklep w drugi dzień świąt i siedział w zimnie w oczekiwaniu na jakiegokolwiek klienta..
Tymczasem w domu jeszcze zapach resztek świątecznych przysmaków, migoczące światełka na choince i jedyna w tym roku nowa, świąteczna dekoracja (poniżej).
Polowałam na nią długo, gdyż nie jest to nasza, rodzima tradycja. Będąc przed świętami w Berlinie na świątecznych jarmarkach wypatrzyłam w przyzwoitej cenie i.. nowy nabytek sprawia teraz radość.

Palące się świeczki i górne śmigiełko sprawiają, że figurki się kręcą.
Jak Wam się podoba ta tradycyjna, niemiecka dekoracja?


Berlińskie, świąteczne dekoracje.


Pozdrawiam cieplutko w ostatnie dni starego roku!

7 komentarzy:

  1. Uwielbiam takie szopki, miałam kiedyś podobną ale gdzieś na przestrzeni lat się zagubiła...
    Szczęśliwego Nowego Roku ! ! !

    OdpowiedzUsuń
  2. :) dziękuję, dziękuję. Tobie również wszystkiego co najlepsze!

    OdpowiedzUsuń
  3. Niech nowy rok będzie pomyślny!!!1A szopka urocza...:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Aguś ciesze się że powróciłaś :))

      Usuń
  4. Mam taką szopkę już wiele,wiele lat.Kupiłam zapas świeczek i towarzyszy nam w wigilijna kolację.Potem składam, żeby złożyć za rok na 1 dzień
    Wszystkiego Dobrego w 2014

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aszko, ja też ją bardzo polubiłam. Mam tylko dylemat z tymi świeczkami. Te na zdjęciu sa za niskie i nie dają efektu obracania szopki, wyższe boję się montować, gdyż nie wiem czy nie okopcą śmiegiełka (drewno jest nowe i świeżutkie). Musze poeksperymentować :). Pozdrawiam!

      Usuń
    2. Sorki,że dopiero teraz
      Ja mam takie wyższe i nigdy nie okopciły a ładnie się kręci.Niestety postawiłam za blisko cynową misę i ...zaczęła się topić pod wpływem ognia.Czyli jednak strata
      Wkleję u siebie zdjęcie poglądowe,szukaj takich świeczek

      Usuń

Dziękuję serdecznie za Twój komentarz :).